Azar, influencia: sincronicidad analogías temáticas y estructurales entre tres obras de Berlioz, Víctor Hugo y Delacroix
DOI:
https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i21.6810Resumen
The analysis of three works of the Romantic French Art (the Symphonie Fantastique by Berlioz, Notre Dame de Paris, by Victor Hugo, and Liberty Leading the People, by Delacroix), shows and proves the existence of deep structural and thematical analogies in them. The coincidences in the conception of the Feminine and its relationship with the idea of artist are not anecdotal, and could be explained by different hypothesis. Firstly, as a result of conscious influences among the three artists. Secondly, as manifestations of the period's latent culture and, finally, as three formal mouldings of the anima archetype.Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Descargas
Publicado
1999-12-01
Cómo citar
García Álvarez, C. (1999). Azar, influencia: sincronicidad analogías temáticas y estructurales entre tres obras de Berlioz, Víctor Hugo y Delacroix. Estudios humanísticos. Geografía, historia y arte, (21), 275–289. https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i21.6810
Número
Sección
Estudios
Licencia
Derechos de autor 1999 César García Álvarez
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Los artículos publicados en esta revista se encuentran bajo la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Puede consultarse desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia.