La iconografía de Trifonte en el gótico final en los reinos de León y Castilla

Autores/as

  • María Dolores Teijeira Pablos

DOI:

https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i13.6855

Palabras clave:

Iconografía profana, sillerías de coro, gótico final

Resumen

The three-faces man, a very common subject in gothic works of art from the late fifteenth century, combines the interest in pure ornamentation with a simbolism that is based on the relation profane-religious iconography, in the field of the discoveries of new Lands and the representation of fantastic creatures.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

1991-12-01

Cómo citar

Teijeira Pablos, M. D. (1991). La iconografía de Trifonte en el gótico final en los reinos de León y Castilla. Estudios humanísticos. Geografía, historia y arte, (13), 287–293. https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i13.6855

Número

Sección

Estudios