Women working in advertising and their perceptions about the equality in this sector

Authors

  • Álex Buitrago Universidad de Valladolid - España
  • Alberto Martín García Universidad de Valladolid - España

DOI:

https://doi.org/10.18002/cg.v0i16.6973

Keywords:

advertising, equality, communication, gender, media education, women, communication sciences

Agencies:

Zam Media Lab, Universidad de Valladolid, Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER), Ministerio de Ciencia e Innovación de España

Abstract

Advertising agencies and brands are formed by women graduates in studies belonging to Communication Sciences. Through this research, we aim to give these women a voice and find out first-hand what their perception is about the position they occupy, as well as the difficulties they encounter entering into a profession and moving up the organisation chart of the company they represent. The results indicate that we are dealing with an issue that has not been solved from an equality point of view, revealing that, in certain work situations, such as the possibility of promotion, women mostly have the perception that they have to do better than men in order to reach the same position.

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Author Biographies

Álex Buitrago, Universidad de Valladolid - España

Doctor por la Universidad de Valladolid (premio extraordinario de doctorado 2016) es profesor e investigador del área de Comunicación Audiovisual y Publicidad en la Universidad de Valladolid (España). Sus líneas de investigación giran en torno al ámbito de la educación mediática, educación en redes sociales, competencia digital, vídeo online o narrativa cinematográfica, entre otras. Ha sido investigador postdoctoral (2019-2020) en el Digital Literacy Centre de la University of British Columbia (Canadá). Es coautor del libro “La educación mediática y los profesionales de la comunicación” (Gedisa, 2015). Orcid: https://orcid.org/0000-0002-1709-6972.

Alberto Martín García, Universidad de Valladolid - España

Licenciado en Publicidad y RR.PP. Compagina desde hace diez años su trabajo de community manager freelance con el de profesor asociado en el Campus María Zambrano de Segovia, perteneciente a la Universidad de Valladolid, donde imparte las asignaturas “Estructura del Sistema Publicitario” y “Comunicación, Educación y Sociedad” en el Grado de Publicidad y RR.PP. Se encuentra realizando la tesis doctoral sobre el mundo de las redes sociales y el community manager en el ámbito de la educación mediática. Orcid: https://orcid.org/0000-0003-2254-8811.

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Published

2021-06-29

How to Cite

Buitrago, Álex and Martín García, A. (2021) “Women working in advertising and their perceptions about the equality in this sector”, Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, (16), pp. 688–707. doi: 10.18002/cg.v0i16.6973.